گاز نیتروژن

هتل آپارتمان

هتل آپارتمان های قيمت مناسب،تخفیف هتل های

منبع : گاز نیتروژن

گاز نیتروژن

یکی از مشهورترین و پرکاربردترین ترکیبات گاز نیتروژن آمونیاک است.

در کار با نیتروژن مایع بدلیل نقطه ی جوش فوق العاده پایین گاز نیتروژن و سرمایش وحشتناکی که از تغییر فاز نیتروژن از مایع به گاز ایجاد می شود می بایست دقت و احتیاط لازم را به کار برد و از دستکش و عینک مخصوص استفاده کرد.
سیلندرهای گاز نیتروژن به رنگ بدنه طوسی و گلوئی مشکی می باشد.
استفاده از گاز نیتروژن در تایر خودروها
کپسولها بر اساس گازی که در بر می گیرند دارای شیر راست گرد و یا شیر چپ گرد می باشند . شیر راست گرد (Right Handed) : این شیرها مخصوص گازهای اینرت و خنثی می باشد. شیر چپ گرد (Left Handed) : این شیر مخصوص گازهای آتش زا و خطرناک می باشد.

این کپسولها پایداری بالاتری نسبت به کپسول های کربن استیل دارند و زنگ زدگی در آن ها مطرح نیست.

اطلاعات حک شده بر روی گلویی کپسول شامل :الف. شماره کپسول ب‌. سال ساخت کپسول ( بر اساس سال و ماه میلادی ) پ. کمپانی و کشور تولید کننده ی کپسول ت‌. فشار کاری کپسول( work pressure) W.P ث‌. فشار تست کپسول( Test pressure ) T.P ج‌. تاریخ تست هیدروستاتیک ( در صورت قدیمی بودن کپسول ) بر اساس سال میلادی و نام کمپانی انجام دهنده
شایان ذکر است؛ کپسول های 50 لیتری دارای فشار کاری 200 بار و فشار تست 300 بار می باشند و مابقی کپسولها دارای فشار کاری 150 بار و فشار تست 250 بار هستند.
روش COLD BOX : در این روش هوا به مایع تبدیل شده و از طریق اختلاف در نقطه شبنم اجزاء تشکیل دهنده ، جداسازی صورت می گیرد.
گاز نیتروژن عنصر اصلی اسیدهای آمینه و اسیدهای هسته ای است لذا ماده ای حیاتی برای ادامه زندگی به شمار می آید.
سیلندر گاز نیتروژن بدلیل خنثی و بی اثر بودن دارای شیر راست گرد می باشد .

نام دیگر رگولاتور گاز همان مانومتر گاز می باشد. مانومتر نام آزمایشگاهی این وسیله می باشد.

رگولاتور گاز برای تنظیم فشار و کنترل انواع گازها مورد کاربرد قرار می گیرد و همچنین رگولاتور گاز وسیله ای است که با توجه به سیستم های مکانیکال داخلی می تواند فشار بالای گاز های ورودی را بگیرد و با فشارکمتر یا مورد نیاز مصرف کننده تحویل مشترک بدهد.
برای ذخیره سازی و نگهداری گازها بایستی آنها را تحت فشار در سیلندرها و یا مخازنی که تحمل فشاری بالایی دارند نگهداری می شود به خاطر اینکه استفاده از آنها بصورت مستقیم از مخازن یا سیلندرهای گاز بدلیل فشار بالا امکان پذیر نیست و باید از رگولاتورهای کاهنده فشار استفاده نمود.
روش غشایی با تکنولوژی الیاف نانو MEMBRAIN : در این روش جداسازی به کمک تکنولوژی نانو صورت می گیرد که بسیار هزینه بر بوده و از نظر اقتصادی مرقون به صرفه نمی باشد.
استفاده از گاز نیتروژن در ساخت فلزات ضد زنگ

جالب این است که در جهان فراوانی آرگون 36 که از محصولات سنتز هسته ای ستاره ای در ابرنواخترهاست بسیار بالاتر از آرگون 40 است.

استفاده از گاز آرگون در جوشکاری های حساس
گاز آرگون با خلوص 99.9999% گرید 6 ، 99.9995% گرید 5.5 و 99.999% گرید 5 به فروش می رسد
با توجه به اینکه گاز آرگون فاقد الکترون آزاد می باشد و لایه آخر الکترونی آن تکمیل است بسیار پایدار بوده و هیچگونه ترکیبی از این عنصر در طبیعت موجود نمی باشد.
منبع : گاز نیتروژن

گاز نیتروژن بیشترین عنصر جو کره زمین از نظر حجم است. (۷۸٫۱ % حجمی) و برای اهداف صنعتی با عمل تقطیر هوای مایع بدست می‌آید. ترکیباتی که حاوی این عنصر هستند در فضای بیرونی نیز مشاهده شده اند.
گاز نیتروژن بیشترین عنصر جو کره زمین از نظر حجم است. (۷۸٫۱ % حجمی) و برای اهداف صنعتی با عمل تقطیر هوای مایع بدست می‌آید. ترکیباتی که حاوی این عنصر هستند در فضای بیرونی نیز مشاهده شده اند.

گاز R410a جزء گازهای Blend یا مخلوط می باشد که از ترکیب شدن دو گاز دیگر تهیه شده است .

گاز R410a با برند های اروپائی ،آمریکائی،هندی و چینی در بازار موجود است .
گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است .
R410a : (50% R-32 (CH2F2), 50% R-125 (CHF2CF3))
سیانیدها از جمله سیانور از دیگر ترکیبات گاز نیتروژن به شمار می آیند که بی نهایت سمی و کشنده هستند.
گاز هیدروژن یک گاز آتش زا است و سیلندرهای این گاز دارای شیر چپگرد می باشد در حالیکه گاز نیتروژن به دلیل بی اثر بودن دارای شیر راستگرد است .
لذا قابلیت تحمل فشار بالا را ندارند و مخصوص گاز هایی با فشار پائین مثل گاز سولفور دی اکسید ، گاز پروپان ، گاز دی اکسید کربن ، گاز استیلن ، گاز های سردکننده و .... می باشند.

در صورتی که سیلندر خریدار نیاز به خدمات داشته باشد و یا خیلی قدیمی باشد ما به التفاوت قیمت سیلندر و هزینه خدمات آن محاسبه و در صورت حساب فی مابین لحاظ می گردد.

هرجا سخن از گاز های آزمایشگاهی ، خالص ، استاندارد ، صنعتی ، سرد کننده و تجهیزات گازی باشد نام فاران صنعت می درخشد.
شرکت فاران صنعت جزء معدود شرکت های در ایران است که ساخت سنتی پالت ها را کنار گذاشته و به جای اینکه تیوپ ها در قسمت منیفولد پالت به کمک جوش به هم وصل شوند از اتصالات با کیفیت بالا جهت این مهم کمک گرفته که در کیفیت و طول عمرپالت ها موثر می باشد.
شایان ذکر است؛ برخی از گاز های کم فشار مثل پروپان ، کربن دی اکسید و گوگرد دی اکسید معمولا در سیلندر های یکپارچه شارژ شده و به فروش می رسند.
بسته به حجم، سیلندر های بدون درز قابلیت تحمل فشار 150 تا 200 بار را دارند.
در اصل رگولاتور و مانومتر معادل هم می باشند و هر دو به یک معناست و دستگاهی است جهت اندازه گیری ، کنترل و تنظیم فشار انواع گازهای ذخیره شده در مخازن و سیلندرهای تحت فشار.

گاز هیدروژن یک گاز آتش زا است و سیلندرهای این گاز دارای شیر چپگرد می باشد در حالیکه گاز نیتروژن به دلیل بی اثر بودن دارای شیر راستگرد است .

لذا رگولاتور های این دو گاز در صورتیکه حتی هر دو ولو هم از نظر ظاهری مشابه یکدیگر باشند ( هر دو روپیچ (male) و یا هر دو توپیچ (female) ) بدلیل تفاوت در چپگرد و راستگرد بودن قابل جایگزینی نمی باشند.
گاز هلیوم یک گاز صد در صد وارداتی است و امکان تولید این گاز در ایران مقدور نمی باشد لذا مشتریان گرامی در صورت داشتن سیلندر می بایست سیلندر خالی را به شرکت فاران صنعت بدهند و سیلندر پر تحویل بگیرند که این عمل در اصطلاح معاوضه سیلندری می باشد.
استفاده از گاز نیتروژن در نگهداری پایدار از نمونه‌های زیستی در بیولوژی
سیلندر گاز نیتروژن بدلیل خنثی و بی اثر بودن دارای شیر راست گرد می باشد .
استفاده از گاز نیتروژن در ساخت فلزات ضد زنگ
استفاده از گاز نیتروژن در دستگاه های آنالیز و شناسائی مواد
گاز نیتروژن بدلیل آرایش الکترونی لایه ی آخر، گازی بی اثر و خنثی است اما نیتروژن موجود در آب و خاک و همچنین بخارات متساعد شده از اکسیدهای نیتروژن در محیط زیست به نیترات و نیتریت تبدیل می شود که با هموگلوبین خون واکنش داده و باعث کاهش توانائی خون در انتقال اکسیژن ، کاهش عملکرد غده تیروئید و کمبود ویتامین A می گردد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در سه شنبه 13 خرداد 1399برچسب:,ساعت23:7توسط مدیر | |